მივიდნენ მის სულთან ანგელოზნი და ეშმაკნი. ანგელოზებმა თქვეს: "დიდად იღვაწა ღვთისმშობლის წინაშე". ეშმაკებმა კი მიუგეს: "მაგრამ ჩვენ შევაცდინეთ და ცოდვაში ჩავაგდეთ, აღსარებაშიც ჩვენივე ძალით დაუმალა შეცოდება მოძღვარს, ამიტომ ეს სული ჩვენია".
წაიყვანეს სული ჯოჯოხეთში. ეს რომ იხილა ღვთისმშობელმა მარიამმა, შეევედრა თავის საყვარელ ძეს: "ძეო ჩემო სახიერო, ტკბილო და კაცთმოყვარეო, გევედრები, შეიწყალე ამ მონანულის სული!"
უფალმა მიუგო: "არ ეგების უაღსარებოდ ცხონება, მაგრამ შენი სიყვარულის გამო გავაცოცხლებ და აღიაროს ცოდვა მოძღვართან".
მაშინ ანგელოზებმა უნანელის სული სხეულში დააბრუნეს. შემცოდე მეყსეულად გაცოცხლდა და ცოდვა აღიარა. ამის შემდეგ ორმოცი დღე კიდევ იცოცხლა. ყველას უამბობდა: "ერთი საათი დავყავი ჯოჯოხეთში და ასე მეგონა, ასი წელი გავიდა-მეთქი!" ორმოცი დღის შემდეგ აღსარებითა და სინანულით გავიდა ამ სოფლიდან.
როგორც კი დაიწყო წირვა, საცეცხლურიდან ცეცხლი გამოკრთა და კერპები დაწვა, სახლს კი არაფერი ავნო. ამის მხილველებმა ღმერთი ვადიდეთ.
თეოდოსიმ მარკიანეს წვერში საიდანღაც მოხვედრილი ხორბლის მარცვალი დაინახა, ფრთხილად გამოიღო და უთხრა: "აი, ხორბალი, თქვენ კი ამბობთ, არა გვაქვსო".
ნეტარმა მარკიანემ სიხარულით გამოართვა ხორბლის მარცვალი და ძმებს უბრძანა, ბეღელში წაეღოთ.
მეორე დილით, თეოდოსის წასვლის შემდეგ, ბერები ბეღელთან მივიდნენ და ნახეს, რომ ის ერთი მარცვალი ისე გამრავლებულიყო, ბეღელი პირამდე აევსო.
მარკიანემ მაშინვე გაგზავნა მოწაფე ღირს თეოდოსისთან და ხორბლის გამრავლებისთვის მადლობა გადაუხადა. ნეტარმა თეოდოსიმ კი შემოუთვალა: "მე კი არა, შენ გაამრავლე ხორბალი - მარცვალი ხომ შენს წვერში აღმოჩნდაო".
ირინე იაკობიშვილმა