2025 წლის სააღდგომო ეპისტოლე
2025 წლის სააღდგომო ეპისტოლე
სრუ­ლი­ად სა­ქარ­თვე­ლოს კა­თო­ლი­კოს-პატ­რი­არ­ქის, მცხე­თა-თბი­ლი­სის მთა­ვა­რე­პის­კო­პო­სის და ბიჭ­ვინ­თი­სა და ცხუმ-აფხა­ზე­თის მიტ­რო­პო­ლიტ ილია II-ის სააღდგომო ეპისტოლე

სა­ქარ­თვე­ლოს წმინ­და მარ­თლმა­დი­დე­ბე­ლი ეკ­ლე­სი­ის წევრთ, მკვიდრთ ივე­რი­ი­სა და ჩვე­ნი ქვეყ­ნის სა­ზღვრებს გა­რეთ მცხოვ­რებ თა­ნა­მე­მა­მუ­ლეთ:

ქრის­ტე აღ­დგა!

აღ­დგეს ღმერ­თი, მი­მო­ი­ფან­ტონ მისი მტრე­ბი და მისი მო­ძუ­ლე­ნი ივლტოდ­ნენ პი­რის­გან მი­სი­სა; და რო­გორც ქრე­ბა კვამ­ლი, - გან­ქარ­დნენ ... მარ­თლე­ბი კი გა­ნი­ხა­რე­ბენ და იზე­ი­მე­ბენ ღმერ­თის წი­ნა­შე და სი­ხა­რუ­ლით დატ­კბე­ბი­ან (ფს. 67. 2-3).

რო­გო­რი დიდი ნუ­გე­შია წმ. და­ვით მე­ფის ამ წი­ნას­წარ­მე­ტყვე­ლურ სი­ტყვებ­ში! რო­გო­რი იმე­დი­თა და სუ­ლი­ე­რი სი­ხა­რუ­ლით გა­და­ე­ცე­მო­და თა­ო­ბი­დან თა­ო­ბას ბო­რო­ტე­ბა­ზე გა­მარ­ჯვე­ბის ეს სა­გა­ლო­ბე­ლი. დი­ა­დი ჟა­მის აღ­სრუ­ლე­ბას კი უკვე თით­ქმის 2000 წე­ლია გა­მორ­ჩე­უ­ლად აღ­ნიშ­ნავს კა­ცობ­რი­ო­ბა; ჩვენც დღეს ამ ზე­ი­მის მო­ნა­წი­ლე­ნი ვართ.

კი­დევ ერთხელ მინ­და მოკ­ლედ შე­გახ­სე­ნოთ, თუ რო­გო­რია გზა სა­მო­თხი­დან, მი­წი­ე­რი ყო­ფის გავ­ლით, ცათა სა­სუ­ფევ­ლამ­დე.
წმინ­და წე­რი­ლი­დან ვი­ცით, რომ ღმერ­თმა ხი­ლულ სამ­ყა­რო­ში თა­ვის ხა­ტად მხო­ლოდ ადა­მი­ა­ნი შექ­მნა და და­ად­გი­ნა სხვა ქმნი­ლე­ბა­თა გან­მგებ­ლად; მის­ცა თა­ვი­სუფ­ლე­ბა და ედე­მის ბა­ღის პატ­რო­ნო­ბა და­ა­ვა­ლა; იგი უნდა ყო­ფი­ლი­ყო ამ ბა­ღის და ცნო­ბა­დი­სა და სი­ცო­ცხლის ხეთა ბრძე­ნი მცვე­ლი; და­ნარ­ჩე­ნი ქმნი­ლე­ბე­ბი კი მას უნდა და­მორ­ჩი­ლე­ბოდ­ნენ. ამით შე­მოქ­მედ­მა გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი პა­ტი­ვი მი­ა­გო ადა­მი­ანს და არ­ჩე­ვა­ნი ბო­რო­ტე­ბა­სა და სი­კე­თეს, სიკ­ვდილ­სა და სი­ცო­ცხლეს შო­რის მის ნე­ბას მი­ან­დო.

ჩვენს პირ­ველმშო­ბელ­თა მი­მართ ამ­გვა­რი ამაღ­ლე­ბუ­ლი და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბის გამო შუ­რით აღ­ძრულ­მა ბო­როტ­მა სულ­მა აც­დუ­ნა ისი­ნი და გა­ნა­შო­რა ღვთის დი­დე­ბას; ქვეყ­ნი­ე­რე­ბა კი დარ­ჩა უფ­ლის­გან დად­გე­ნი­ლი მზრუნ­ვე­ლის გა­რე­შე.

ბო­რო­ტი ძალა მხო­ლოდ ადა­მი­სა და ევას შეც­დე­ნით არ დაკ­მა­ყო­ფი­ლე­ბუ­ლა; ათას­გვა­რი ხერ­ხით იგი დღემ­დე ცდი­ლობს, თა­ვის­კენ გა­და­ი­ბი­როს კა­ცობ­რი­ო­ბა და სა­ბო­ლო­ოდ აღხო­ცოს მას­ში ღვთის ხა­ტე­ბა.

მაგ­რამ ადა­მი­ა­ნი ცოდ­ვამ და სიკ­ვდილ­მა ბო­ლომ­დე მა­ინც ვერ დას­ცა. ყოვ­ლა­დძ­ლი­ე­რი, ცო­ცხა­ლი, კურ­თხე­უ­ლი, უხი­ლა­ვი ღმერ­თის (რო­გორც ძველ აღ­თქმა­ში ხში­რად იხ­სე­ნი­ე­ბა შე­მოქ­მე­დი) რწმე­ნა გან­სა­კუთ­რე­ბით დიდი იყო რჩე­ულ ერში; მძი­მე და და­ძა­ბუ­ნე­ბულ მდგო­მა­რე­ო­ბა­შიც კი, ამ წი­აღ­ში სა­უ­კუ­ნე­თა მან­ძილ­ზე ჩნდე­ბოდ­ნენ ღვთის­სათ­ნო და რჩე­უ­ლი პი­როვ­ნე­ბე­ბი, რომ­ლე­ბიც ზე­ცის­კენ მი­მა­ვალ გზას უჩ­ვე­ნებ­დნენ ხალ­ხს.

ისი­ნი იმ იმე­დით იყ­ვნენ აღვსილ­ნი, რომ შე­მოქ­მე­დი არ და­უშ­ვებ­და მუდ­მივ დას­ჯი­ლო­ბა­ში ცხოვ­რე­ბა­სა და სიკ­ვდილს და დაგ­ვიბ­რუ­ნებ­და და­სა­ბა­მი­სე­ულ პა­ტივს.

ამი­ტო­მაც, გულ­დას­მით იძი­ებ­დნენ სა­მო­თხი­სე­უ­ლი მდგო­მა­რე­ო­ბის და­კარ­გვის მი­ზე­ზებს და სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში მა­რა­დი­უ­ლი ღი­რე­ბუ­ლე­ბე­ბის გან­მტკი­ცე­ბის­თვის ძა­ლის­ხმე­ვას არ იშუ­რებ­დნენ; ამას­თან, ღვთის­სათ­ნო ცხოვ­რე­ბის მა­გა­ლითს, პირ­ველ რიგ­ში, თვი­თონ იძ­ლე­ოდ­ნენ.

* * *

მა­ცხო­ვარ­მა დე­და­მი­წა­ზე იმ წყევ­ლის ქვეშ იცხოვ­რა, რაც ადა­მის მოდ­გმამ ცოდ­ვის გამო და­იმ­სა­ხუ­რა. თა­ვად ყოვ­ლად უცოდ­ველ­მა იტ­ვირ­თა უბ­რა­ლო ადა­მი­ა­ნის ყოფა, და­ი­ბა­და რა ხუ­როს ოჯახ­ში, რო­მე­ლიც ყო­ველ­დღი­უ­რი შრო­მით მო­ი­პო­ვებ­და სარ­ჩოს. ამას­თან, გან­კა­ცე­ბუ­ლი უფა­ლი თა­ვი­სი ნე­ბით ით­მენ­და ტკი­ვილს, შიმ­შილს, დაღ­ლას ... შემ­დეგ კი, - უმა­დუ­რო­ბას, სიც­რუ­ეს, ცი­ლის­წა­მე­ბას, შე­უ­რა­ცხყო­ფას, ღა­ლატს ...

რო­გო­რი წარ­მო­უდ­გე­ნე­ლია, რომ ღმერ­თი შენს გვერ­დით, შენი ცხოვ­რე­ბით ცხოვ­რობს; უცოდ­ვე­ლი ცოდ­ვილ­თა შო­რის ჩვენს მძი­მე ხვედრს ტვირ­თუ­ლობს, რათა მოგ­ვცეს მა­გა­ლი­თი რწმე­ნის, სიწ­მინ­დის, დათ­მე­ნის, სი­კე­თის, სიყ­ვა­რუ­ლის ... და რე­ა­ლუ­რად დაგ­ვა­ნა­ხოს, რო­გო­რი უნდა იყოს ადა­მი­ა­ნი.

30 წლის იესო უცხა­დებს კა­ცობ­რი­ო­ბას, რომ აღ­სრულ­და სა­უ­კუ­ნე­თა მო­ლო­დი­ნი, გან­კაც­და მხსნე­ლი, რათა შე­მოქ­მე­დი და­ეხ­მა­როს თა­ვის ქმნი­ლე­ბას და ჩვენ­თვის ყო­ვე­ლი კე­თი­ლი შე­საძ­ლე­ბე­ლი გა­ხა­დოს.

ამას­თან, ხი­ლუ­ლი სას­წა­უ­ლე­ბით უფა­ლი მრა­ვალ­გზის ამოწ­მებს, რომ აქვს ძალ­მო­სი­ლე­ბა, გან­კურ­ნოს ნე­ბის­მი­ე­რი უძ­ლუ­რე­ბა და სნე­უ­ლე­ბა, გა­ა­თა­ვი­სუფ­ლოს ადა­მი­ა­ნე­ბი ბო­რო­ტი სუ­ლე­ბის­გან, აზი­ა­როს ისი­ნი ღვთის სიბ­რძნეს; რომ მხო­ლოდ მას შეს­წევს ძალა, და­ამ­ყა­როს მშვი­დო­ბა, და­ა­მარ­ცხოს თვით სიკ­ვდი­ლი და აღად­გი­ნოს მკვდრე­ბი... მაგ­რამ ღვთის რჩე­უ­ლი ერის დიდი ნა­წი­ლი და მისი სუ­ლი­ე­რი წი­ნამ­ძღოლ­ნი სა­ბო­ლო­ოდ მა­ინც უგ­რძნობ­ნი დარ­ჩნენ უფ­ლის მო­წო­დე­ბის მი­მართ, ზურ­გი აქ­ცი­ეს ცხოვ­რე­ბის წი­ნამ­ძღვარს და მისი დას­ჯა მო­ი­თხო­ვეს.

იგი­ვე მოხ­და ყვე­ლა­ზე ძლი­ერ და, ფაქ­ტობ­რი­ვად, იმ დრო­ის ყვე­ლა­ზე წარ­მა­ტე­ბულ სა­ხელ­მწი­ფო­შიც, - რო­მის იმ­პე­რი­ა­ში, რომ­ლის ნა­წილ­საც ის­რა­ე­ლი მა­შინ წარ­მო­ად­გენ­და. რომ­მა ღვთის სიბ­რძნეს და სა­მარ­თალს თა­ვი­სი იუ­რი­დი­უ­ლი კა­ნო­ნე­ბი შე­ა­გე­ბა. აქ კი წე­სად ჰქონ­დათ: იმათ­გან, რო­მელ­ნიც არ იყ­ვნენ რო­მის მო­ქა­ლა­ქე­ნი, თუკი ვინ­მე იმ­პე­რი­ულ ღი­რე­ბუ­ლე­ბებ­თან და მის­წრა­ფე­ბებ­თან შე­უ­თავ­სე­ბე­ლი იქ­ნე­ბო­და, თუნ­დაც იგი ჭეშ­მა­რი­ტე­ბის მქა­და­გე­ბე­ლი ყო­ფი­ლი­ყო, ყვე­ლა­ზე და­მამ­ცი­რე­ბელ სას­ჯელს უქ­ვემ­დე­ბა­რებ­დნენ - ჯვარ­ზე აკ­რავ­დნენ. ჯვა­რი წარ­მო­ად­გენ­და სიმ­ბო­ლურ სა­ხეს იმი­სას, რაც სიბ­ნე­ლეს, უმეც­რე­ბას, ბო­რო­ტე­ბას უკავ­შირ­დე­ბო­და და, მათი აზ­რით, სი­კე­თი­სა და ცი­ვი­ლი­ზა­ცი­ის მტრო­ბას ნიშ­ნავ­და.

სა­ერ­თო შე­დე­გი კი ასე­თი დად­გა: ცოდ­ვას და­მო­ნე­ბულ­მა და სიკ­ვდილს შე­გუ­ე­ბულ­მა კა­ცობ­რი­ო­ბამ ღმერ­თის მე­უ­ფე­ბას თა­ვი­სი ჩვე­უ­ლი ყოფა ამ­ჯო­ბი­ნა, ჭეშ­მა­რიტ სი­მარ­თლეს სრუ­ლი­ად უსა­მარ­თლო გა­ნა­ჩე­ნი გა­მო­უ­ტა­ნა და თა­ვად სი­ცო­ცხლეს ჯვარ­ზე სა­მარ­ცხვი­ნო სიკ­ვდი­ლი მი­უ­სა­ჯა.
ამა­ზე დიდი და­ცე­მა აღარ არ­სე­ბობს! ამა­ზე დიდი ცოდ­ვის წარ­მოდ­გე­ნა შე­უძ­ლე­ბე­ლია!

მა­შინ ზე­ცი­უ­რი ძა­ლე­ბი შეძრწუნ­დნენ, ან­გე­ლო­ზე­ბი გან­ცვიფ­რდნენ, სტი­ქი­ო­ნე­ბი შე­ირ­ყა, მთე­ლი ქმნი­ლე­ბა შე­იძ­რა, მზე გა­ნე­რი­და, ქვე­ყა­ნა სიბ­ნე­ლემ მო­იც­ვა, კრეტ­საბ­მე­ლი გა­ნი­პო, ან­გე­ლოზ­მა ტა­ძა­რი და­ტო­ვა ... (წმ. კი­რი­ლე ალექ­სან­დრი­ე­ლი).

მაგ­რამ რო­გორ უპა­სუ­ხა უფალ­მა ამ ენი­თა­უ­წე­რელ და­ნა­შა­ულს?

გა­მა­ოგ­ნებ­ლად! მი­უ­თხრო­ბე­ლი დათ­მე­ნით, სიბ­რა­ლუ­ლი­თა და სიყ­ვა­რუ­ლით.

მან მორ­ჩი­ლად და უდ­რტვინ­ვე­ლად მი­ი­ღო გა­ნა­ჩე­ნი და არ შე­ე­წი­ნა­აღ­მდე­გა. არ გა­მო­ი­ყე­ნა ღვთი­უ­რი ძალა და არ გას­ცდა ადა­მი­ა­ნუ­რი შე­საძ­ლებ­ლო­ბე­ბის ფარ­გლებს, რათა მთა­ვა­რი მი­ზა­ნი ბო­ლომ­დე აღეს­რუ­ლე­ბი­ნა, - თა­ვი­სი ყოვ­ლა­დუ­ცოდ­ვე­ლი კა­ცობ­რი­ვი სუ­ლის ღმრთე­ებ­რი­ვი ძალ­მო­სი­ლე­ბით ჯო­ჯო­ხე­თი და­ეთ­რგუ­ნა და სიკ­ვდი­ლი შე­ე­მუს­რა, ბო­რო­ტი ძა­ლის­თვის გა­მა­ნად­გუ­რე­ბე­ლი დარ­ტყმა მი­ე­ყე­ნე­ბი­ნა და მარ­თალ­თათ­ვის ცათა სა­სუ­ფევ­ლის გზა გა­ეკ­ვა­ლა.

* * *

გა­ვიხ­სე­ნოთ ისიც, რომ ჯვარ­ცმის წინ უფა­ლი გულ­მხურ­ვა­ლედ ლო­ცუ­ლობ­და გეთ­სი­მა­ნი­ის ბაღ­ში და, ცხად­ყოფ­და რა თა­ვის ადა­მი­ა­ნურ ბუ­ნე­ბას, ევედ­რე­ბო­და მამა-ღმერ­თს, თუ შე­საძ­ლე­ბე­ლი იყო, აე­ცი­ლე­ბი­ნა მის­თვის მო­სა­ლოდ­ნე­ლი ხვედ­რი.

ამა­ვე დროს, იგი სთხოვ­და თა­ვის ერ­თგულ სამ მო­წა­ფეს, ლოც­ვით შეს­წე­ოდ­ნენ, რად­გან მისი სული დამ­ძი­მე­ბუ­ლი იყო სიკ­ვდი­ლის მო­ლო­დი­ნით; მაგ­რამ მათ ეს ვერ შეძ­ლეს, - ადა­მი­ა­ნუ­რი უძ­ლუ­რე­ბით ჩა­ე­ძი­ნათ.

სამ­გზის სცა­და მათი სი­ფხიზ­ლის შე­ნარ­ჩუ­ნე­ბა უფალ­მა, მაგ­რამ ამა­ოდ, რი­თაც დე­და­მი­წამ აჩ­ვე­ნა, რომ რჩე­ულ მო­წა­ფე­თაც იმ­ჟა­მად არ ქონ­დათ ში­ნა­გა­ნი ძალა, უმ­ძი­მეს გან­საც­დელ­ში მა­ცხოვ­რის­თვის მცი­რე­დი თა­ნად­გო­მა გა­ე­წი­ათ.

* * *

უფ­ლის ჯვარ­ცმით კა­ცობ­რი­ო­ბამ გა­ნა­ჩე­ნი არა მარ­ტო იესო ქრის­ტეს გა­მო­უ­ტა­ნა, არა­მედ სა­კუ­თარ თავ­საც, რად­გან ამი­ე­რი­დან ქრის­ტეს მიმ­დე­ვარ­თათ­ვის ხსნა სუ­ლი­ერ ჯვარ­ცმას და­უ­კავ­შირ­და.

რა თქმა უნდა, მძი­მეა ეს გზა, ეს ჯვა­რი, მაგ­რამ, ამას­თან, მად­ლმო­სი­ლია იგი და მიმ­ზიდ­ვე­ლი, ერ­თა­დერ­თია და გა­დამ­რჩე­ნე­ლი; ამი­ტო­მაც ჰყავს ქრის­ტეს ეკ­ლე­სი­ას ჩვენ­თვის ცნო­ბი­ლი თუ უც­ნო­ბი ამ­დე­ნი წმინ­და­ნი და ერ­თგუ­ლი შვი­ლი.

რო­დე­საც ჩვე­ნი მი­წი­ე­რი ყოფა შენც უსა­მარ­თლოდ და­გამ­ცი­რებს, შე­უ­რა­ცხგყოფს და გაგ­რი­ყავს, რად­გან ჭეშ­მა­რი­ტე­ბას ეძი­ებ და უარს ამ­ბობ ცოდ­ვილ კე­თილ­დღე­ო­ბა­ზე, იცო­დე, ამით სო­ფე­ლი აცხა­დებს, რომ შენ მისი არ ხარ; ეს კი ნიშ­ნავს იმას, რომ შენ უფ­ლი­სა ხარ; ანუ იმ ჯვრის მტვირ­თვე­ლი ხარ, რო­მე­ლიც ქრის­ტეს მიმ­დე­ვარ­თათ­ვის იქცა სა­მარ­თლი­ა­ნო­ბის, ერ­თგუ­ლე­ბის, ღირ­სე­ბის, სი­კე­თის, ჭეშ­მა­რი­ტე­ბის ხა­ტად და მა­რა­დი­უ­ლი სი­ცო­ცხლის ნიშ­ნად.

მა­ცხო­ვა­რი გვიხ­მობს ყვე­ლას და გან­გვამ­ტკი­ცებს: "გან­საც­დე­ლი გექ­ნე­ბათ ამ­ქვეყ­ნად, მაგ­რამ გამ­ხნევ­დით, მე ვძლიე სო­ფელს" (ინ.16,33) და "თქვენ­თა­ნა ვარ, დღე­მუ­დამ, ვიდ­რე აღ­სას­რუ­ლამ­დე ქვეყ­ნი­სა" (მთ.28,20) ... "და­ი­ცა­ვით ჩემი მცნე­ბე­ბი და რა­საც ითხოვთ ჩემი სა­ხე­ლით, შე­გის­რულ­დე­ბათ", (ინ.14;15,13) ოღონდ, რო­გორც "მე შე­გიყ­ვა­რეთ თქვენ, ასე­ვე თქვენც გიყ­ვარ­დეთ ერ­თმა­ნე­თი" (ინ.13,34).

* * *

დღეს მსოფ­ლი­ო­ში მრა­ვალ­გვა­რი რთუ­ლი პრო­ცე­სი მიმ­დი­ნა­რე­ობს; დროც, თით­ქოს, დაჩ­ქარ­და; მოვ­ლე­ნე­ბიც და შე­ხე­დუ­ლე­ბე­ბიც სწრა­ფად იც­ვლე­ბა; და­პი­რის­პი­რე­ბუ­ლო­ბა, არას­ტა­ბი­ლუ­რო­ბა, ეკო­ლო­გი­უ­რი პრობ­ლე­მე­ბი, მუდ­მი­ვი სტრე­სი, ომე­ბი ... ჩვენს სა­ერ­თო რე­ა­ლო­ბად იქცა. მშვი­დო­ბის მო­სურ­ნე­თა მონ­დო­მე­ბა დი­დია, თუმ­ცა შე­დე­გის მიღ­წე­ვა იო­ლად არ ხდე­ბა ...

ღმერ­თმა და­ლო­ცოს მშვი­დო­ბის­მყო­ფელ­ნი, ღმერ­თმა მშვი­დო­ბით აკურ­თხოს მსოფ­ლიო!
არ­სე­ბულ­მა ვი­თა­რე­ბამ ყვე­ლა უფრო მე­ტად უნდა და­ა­ფიქ­როს სი­ცო­ცხლის არსზე და მა­რა­დი­ულ ღი­რე­ბუ­ლე­ბებ­ზე.

ჩვენ მა­რა­დი­უ­ლი ნე­ტა­რე­ბის­თვის ვართ შექ­მნილ­ნი; აქ, ამ­ქვეყ­ნი­ურ ყო­ფა­ში, კი დრო­ე­ბი­თის და წა­რუ­ვა­ლის, მი­წის და ზე­ცის კავ­ში­რით უნდა ვი­ცხოვ­როთ, მაგ­რამ სწრაფ­ვა მა­რა­დი­უ­ლო­ბას­თან სი­ახ­ლო­ვის­კენ, მუ­დამ უნდა გვქონ­დეს, რაც პირ­ველ რიგ­ში ეკ­ლე­სი­ის სა­შუ­ა­ლე­ბით მი­იღ­წე­ვა.

მხო­ლოდ ეკ­ლე­სია გვი­ცხა­დებს სი­ცო­ცხლის ნამ­დვილ მი­ზანს, გვა­ხე­დებს ჩვენს სულ­ში და სი­კე­თი­სა და ბო­რო­ტე­ბის გარ­ჩე­ვის ყვე­ლა­ზე ჭეშ­მა­რიტ და სწორ შე­საძ­ლებ­ლო­ბას გვთა­ვა­ზობს. ის არ გვთხოვს შე­უძ­ლე­ბელს; პი­რი­ქით, გვიხ­მობს ჩვე­ნი სი­სუს­ტე­ე­ბით და მათ და­საძ­ლე­ვად ძა­ლას გვაძ­ლევს. ის გულ­ში გვიკ­რავს, მაგ­რამ უკე­თურ ქმე­დე­ბას არ მოგ­ვი­წო­ნებს. ამას­თან, ჩვენს სუ­ლი­ერ და ში­ნა­გან ძა­ლებს გა­ნამ­ტკი­ცებს და ყვე­ლა­ზე რთულ ვი­თა­რე­ბა­შიც იმედს არ გვა­კარ­გვი­ნებს.

სა­ეკ­ლე­სიო დღე­სას­წა­ულ­თა შო­რის ყვე­ლა­ზე გა­მორ­ჩე­უ­ლი ად­გი­ლი აღ­დგო­მას აქვს, რად­გან სწო­რედ იგია წი­ნა­სა­ხე ზე­ცი­ურ უხრწნე­ლე­ბა­ში ჩვენ­თვის მა­რა­დი­უ­ლი სი­ცო­ცხლის მო­ნი­ჭე­ბი­სა.

რას ნიშ­ნავს ეს?

რო­დე­საც ჩვენ ვზე­ი­მობთ უფ­ლის აღ­დგო­მას, ამა­ვე დროს, ვდღე­სას­წა­უ­ლობთ უხრწნე­ლი სხე­უ­ლით ჩვენს მო­მა­ვალ დამ­კვიდ­რე­ბას ცათა შინა. იესო ქრის­ტემ მოგ­ვცა მა­გა­ლი­თი რო­გორც ამ­ქვეყ­ნად სწო­რად ცხოვ­რე­ბი­სა, ისე გვიჩ­ვე­ნა მისი შე­დე­გიც,- სა­სუ­ფე­ველ­ში მარ­თალ­თა დამ­კვიდ­რე­ბი­სა.

"ვი­ნა­ი­დან კა­ცის მიერ იქ­მნა სიკ­ვდი­ლი, და კა­ცის მი­ერ­ვე აღ­დგო­მა მკვდრე­თით და რო­გორც ადამ­ში კვდე­ბი­ან ყვე­ლა­ნი, ისე ქრის­ტე­ში იცო­ცხლებს ყვე­ლა" (I კორ.15.21-22).

კა­ცობ­რი­ო­ბის სა­ყო­ველ­თაო აღ­დგო­მის რწმე­ნა არის ქვა­კუ­თხე­დი ქრის­ტი­ა­ნუ­ლი აზ­როვ­ნე­ბი­სა; ვი­საც ეს არ სწამს და თავს მა­ინც ქრის­ტი­ა­ნად თვლის, ძა­ლი­ან ცდე­ბა და, სი­ნამ­დვი­ლე­ში, მა­ცხოვ­ნე­ბელ ჭეშ­მა­რი­ტე­ბას­თან სა­ერ­თო არა­ფე­რი აქვს, რად­გან, რო­გორც პავ­ლე მო­ცი­ქუ­ლი ბრძა­ნებს, "თუ მკვდრე­ბი არ აღ­დგე­ბი­ან, არც ქრის­ტე აღ­მდგა­რა და ... თუ ქრის­ტე არ აღ­მდგა­რა, ფუ­ჭია ჩვე­ნი ქა­და­გე­ბაც და ჩვე­ნი რწმე­ნაც" (I კორ.15.16,14).

"...მაგ­რამ რო­გორ აღ­დგე­ბი­ან მკვდრე­ბი? ან რო­მე­ლი სხე­უ­ლით მოვ­ლენ?

რა­საც შენ თე­სავ (იგუ­ლის­მე­ბა მცე­ნა­რის თეს­ლი), ვერ იცო­ცხლებს, თუკი არ მოკ­ვდა; ასე­ვე მკვდარ­თა აღ­დგო­მი­სა­საც: ითე­სე­ბა ხრწნი­ლე­ბა­ში, აღ­დგე­ბა უხრწნე­ლე­ბა­ში; ითე­სე­ბა დამ­ცი­რე­ბა­ში, აღ­დგე­ბა დი­დე­ბა­ში... ითე­სე­ბა სხე­უ­ლი მშვინ­ვი­ე­რი, აღ­დგე­ბა სხე­უ­ლი სუ­ლი­ე­რი" (Iკორ. 15,35-36; 42-44).

სწო­რედ რწმე­ნა მა­რა­დი­ულ ნე­ტა­რე­ბა­ში დაბ­რუ­ნე­ბი­სა, აძ­ლევს აზრს ჩვე­ნი ყო­ფის იმ წესს, რაც უფალ­მა გვას­წავ­ლა და გუ­ლის­ხმობს: სხვა­თად­მი მსა­ხუ­რე­ბას, თავ­მდაბ­ლო­ბას, დათ­მე­ნას, თა­ნაგ­რძნო­ბას, თა­ნად­გო­მას, ზნე­ობ­რი­ო­ბას, მშვი­დო­ბის­მყო­ფე­ლო­ბას, გუ­ლის სიწ­მინ­დეს, სუ­ლის სიმ­ტკი­ცეს, უშურ­ვე­ლო­ბას, თავ­და­დე­ბას ...

ჯვარ­ცმის შემ­დეგ ისი­ნი, რომ­ლე­ბიც საფ­ლავ­თა­გან აღ­დგნენ, გახ­დნენ პირ­ვე­ლი მქა­და­გე­ბელ­ნი ქრის­ტეს აღ­დგო­მი­სა. და რო­გორ არ და­ი­ჯე­რებ­დნენ აღ­დგო­მის სას­წა­ულს ისი­ნი, რომ­ლე­ბიც სა­კუ­თა­რი თვა­ლით ხე­დავ­დნენ გახ­სნილ სა­მა­რე­ებს და ის­მენ­დნენ საფ­ლავ­თა­გან გა­მო­სულ­თა ქა­და­გე­ბას?!

რო­გორ არ და­ი­ჯე­რებ­დნენ აღ­დგო­მის სას­წა­ულს მე­ნელ­სა­ცხებ­ლე დე­დე­ბი და მო­წა­ფე­ე­ბი, როცა 40 დღის გან­მავ­ლო­ბა­ში ჰქონ­დათ ურ­თი­ერ­თო­ბა უხრწნე­ლი სხე­უ­ლით აღ­მდგარ უფალ­თან და მის­გან და­რი­გე­ბებს კვლავ იღებ­დნენ!?

რო­გორ არ და­ი­ჯე­რებ­დნენ მომ­ხდარს იესო ქრის­ტეს ასო­ბით სხვა თვითმხილ­ველ­ნიც და მისი ცად ამაღ­ლე­ბის მოწ­მე­ნი!?

ეს ურ­ყე­ვი რწმე­ნა და უფ­ლის სწავ­ლე­ბა­ნი ში­ნა­გა­ნად სუ­ლი­ე­რად განბ­რძნო­ბილ­მა და გან­მტკი­ცე­ბულ­მა მო­ცი­ქუ­ლებ­მა და ეკ­ლე­სი­ამ მთელ ქვე­ყა­ნა­ზე გა­ნავ­რცეს.

* * *

წმ. ეფ­რემ ასუ­რი წერს: "მკვდარ­თა აღ­დგო­მი­სას მიწა უკან აბ­რუ­ნებს ადა­მი­ანს ისე­თი­ვეს, რო­გო­რიც იყო; იმა­თაც, ვინც ზღვამ შთან­თქა, ვინც მხე­ცებ­მა და ფრინ­ვე­ლებ­მა შე­ჭა­მეს, ვინც ცე­ცხლში და­იწ­ვა ... აქ ერ­თმა­ნე­თის უნა­ხავ­ნი, იქ იხი­ლა­ვენ ერ­თურთს; დედა იც­ნობს, რომ ეს მისი შვი­ლია, და შვი­ლი იც­ნობს, რომ ეს მისი დე­დაა ... ამას­თან, თი­თო­ე­უ­ლის სხე­უ­ლი თა­ვის საქ­მე­ებს აჩ­ვე­ნებს, რად­გან თი­თო­ე­უ­ლი ჩვენ­გა­ნი ამ საქ­მე­ებს სა­კუ­თა­რი სხე­უ­ლით ატა­რებს და ყვე­ლას შე­სა­ბა­მი­სად მი­ე­გე­ბა სა­ზღა­უ­რი".

ადა­მი­ა­ნი არ არის ცალ­კე არც სული და არც სხე­უ­ლი, არა­მედ - მათი ერ­თო­ბა. ასე შე­იქ­მნა იგი თა­ვი­დან­ვე; ამ ერ­თო­ბას არ­ღვევს სიკ­ვდი­ლი, რაც ცოდ­ვის შე­დე­გია; აღ­დგო­მით ჩვე­ნი გა­ნახ­ლე­ბუ­ლი სხე­უ­ლი და სული კვლავ შე­ერ­თდე­ბა და ღირ­სთათ­ვის სა­მო­თხი­სე­უ­ლი მდგო­მა­რე­ო­ბა უფრო აღ­მა­ტე­ბუ­ლი სა­ხით დაბ­რუნ­დე­ბა.

ეს კი მე­ო­რედ მოს­ვლის შემ­დეგ აღეს­რუ­ლე­ბა, როცა შე­იქ­მნე­ბა ახა­ლი მიწა, ახა­ლი ცა, სიკ­ვდი­ლი სრუ­ლად გან­ქარ­დე­ბა და მა­რა­დი­სო­ბა­შიც ჩვე­ნი სა­ბო­ლოო დამ­კვიდ­რე­ბა მოხ­დე­ბა.

მაგ­რამ ვიდ­რე არ დამ­დგა­რა ჟამ­თა აღ­სას­რუ­ლი და გარ­დაც­ვლილ­თა სუ­ლე­ბი თა­ვი­სი უხრწნე­ლი სხე­უ­ლით შე­მოს­ვის მო­ლო­დინ­ში არი­ან, ვიდ­რე შე­საძ­ლე­ბე­ლია რო­გორც სა­კუ­თა­რი თა­ვის, ოჯა­ხის წევ­რე­ბი­სა და სხვა­თად­მი, ასე­ვე, იმ­ქვეყ­ნად წა­სულ ჩვენს ახ­ლო­ბელ­თათ­ვის ლოც­ვა და სი­კე­თის ქმნა, ადა­მი­ან­თა გა­მოხ­სნის პრო­ცე­სი ბო­ლომ­დე დას­რუ­ლე­ბუ­ლი არ არის.

გვჯე­რა ეს თუ არ გვჯე­რა, გვსურს ეს თუ არა, რე­ა­ლო­ბა ერ­თია, - ჩვე­ნი არ­სე­ბო­ბა ამ წუ­თი­სოფ­ლით არ მთავ­რდე­ბა.
ამ­ქვეყ­ნად აღ­ვას­რუ­ლებთ არ­სე­ბო­ბის იმ სა­ხეს, რაც გარ­დაც­ვა­ლე­ბის შემ­დეგ ჩვენს მო­მა­ვალ ცხოვ­რე­ბას გა­ნა­პი­რო­ბებს. ასე რომ, ჩვე­ნი ყო­ველ­დღი­უ­რი მოქ­მე­დე­ბით, აზ­როვ­ნე­ბი­თა და მე­ტყვე­ლე­ბით, ჩვენ თვი­თონ ვძერ­წავთ, ჩვენ თვი­თონ ვქმნით ჩვენს მა­რა­დი­უ­ლო­ბას, - კარ­გს ან ცუდს.

და რო­გორც სა­მო­თხე­ში, ისე აქაც, დე­და­მი­წა­ზე, ჩვენ­ზეა და­მო­კი­დე­ბუ­ლი, რას ავირ­ჩევთ მიზ­ნად: სი­კე­თეს თუ ბო­რო­ტე­ბას, სი­ცო­ცხლეს - თუ სიკ­ვდილს?

აირ­ჩიე სი­კე­თე და სი­ცო­ცხლე! ამით და­ამ­ტკი­ცებ, რომ აფა­სებ ღვთის სიყ­ვა­რულ­სა და მსხვერ­პლს შენს გა­და­სარ­ჩე­ნად გა­ღე­ბულს და აფა­სებ სა­კუ­თარ სი­ცო­ცხლეს, - შე­მოქ­მე­დის უდი­დეს წყა­ლო­ბას შენ­და­მი.

მად­ლის­მი­ე­რი განღმრთო­ბის შე­საძ­ლებ­ლო­ბა­ზე დიდი რა უნდა იყოს ადა­მი­ა­ნის­თვის! ამი­ტო­მაც რა პრო­ფე­სი­ი­სა და ასა­კი­საც არ უნდა იყო და რა საქ­მე­საც არ უნდა აკე­თებ­დე, ყო­ვე­ლი­ვე მი­მარ­თე ღვთის სა­დი­დებ­ლად და მის სამ­სა­ხუ­რად; და "ნუ იქ­ნე­ბა ცოდ­ვის სუ­ფე­ვა თქვენს მოკ­ვდავ სხე­ულ­ში, ნუ და­ე­მორ­ჩი­ლე­ბით მის (სხე­უ­ლის) სურ­ვი­ლებს" (რომ 6.12).

"თქვე­ნი სხე­უ­ლი ტა­ძა­რია თქვენ­ში დამ­კვიდ­რე­ბუ­ლი სუ­ლის წმინ­დი­სა, რო­მე­ლიც გაქვთ ღმრთი­სა­გან და არ ეკუთ­ვნით თქვენს თავს.

ადი­დეთ ღმერ­თი, თქვე­ნი სხე­უ­ლი­თა და თქვე­ნი სუ­ლით, რო­მელ­ნიც არი­ან ღვთი­სა"! (რომ. 18,19-20)

დღეს მსოფ­ლი­ოს ეფი­ნე­ბა სა­ო­ცა­რი სა­გა­ლო­ბე­ლი:

"ნა­თელ-იღე, ნა­თელ-იღე, იე­რუ­სა­ლემ, რა­მე­თუ მო­წევ­ნულ არს ნა­თე­ლი შენი და დი­დე­ბაი უფ­ლი­საი შენ ზედა გა­მობრწყინ­და, და ვი­დო­დი­ან ყო­ველ­ნი ნა­თე­სავ­ნი ნა­თელ­სა შენ­სა!

გა­ნიღ­ვი­ძე, გა­ნიღ­ვი­ძე, სიონ! გა­ნიღ­ვი­ძე და აღ­დეგ იე­რუ­სა­ლემ! და და­იდგ გვირ­გვი­ნი სი­კე­თი­სა შე­ნი­საი, სიონ, და შე­ი­მო­სე დი­დე­ბაი შენი, იე­რუ­სა­ლემ!

გა­ნი­ძარ­ცუე სა­მო­სე­ლი გლო­ვი­სა შე­ნი­საი და შე­ი­მო­სე სამ­კა­უ­ლი სი­ხა­რუ­ლი­სა შე­ნი­საი, ქა­ლა­ქო წმი­დაო, რა­მე­თუ "აჰა ესე­რა მწუხრსა გა­ნი­სუ­ე­ნა ტი­რილ­მან და ცის­კარ­სა მას მო­ი­წია სი­ხა­რუ­ლი აღ­დგო­მი­საი" (მე­ლე­ტი ან­ტი­ო­ქი­ე­ლი).

აღ­დგო­მილ­მა მა­ცხო­ვარ­მა თქვენც მოგ­მად­ლოთ სი­ხა­რუ­ლი!

ყოვ­ლად­წ­მინ­და ღვთის­მშობ­ლის მე­ო­ხე­ბით, ყოვ­ლად­წ­მინ­და სა­მე­ბამ დაგ­ლო­ცოთ, სუ­ლი­ე­რად გან­გამ­ტკი­ცოთ და გან­გაძ­ლი­ე­როთ თი­თო­ე­უ­ლი თქვენ­გა­ნი!

მუ­დამ გახ­სოვ­დეთ, აღ­დგო­მა არის მა­რა­დი­უ­ლო­ბის იმე­დი და მწუ­ხა­რე­ბის გან­ქარ­ვე­ბის დღე, აღ­დგო­მაა მტრო­ბის და­მარ­ცხე­ბა, შურ­ზე, ბო­რო­ტე­ბა­ზე და სიკ­ვდილ­ზე გა­მარ­ჯვე­ბა; აღ­დგო­მაა პა­ტი­ე­ბა, გა­მოს­ყიდ­ვა და სი­ხა­რუ­ლი; აღ­დგო­მაა სიყ­ვა­რუ­ლის ზე­ი­მი და შე­საძ­ლებ­ლო­ბა სა­უფ­ლო სხე­ულ­ში ყვე­ლას გა­ნახ­ლე­ბი­სა და ქრის­ტე­ში გა­ერ­თი­ა­ნე­ბი­სა.

ქრის­ტე აღ­დგა!

ჭეშ­მა­რი­ტად აღ­დგა!

თქვენ­თვის მლოც­ვე­ლი,

ილია II

სრუ­ლი­ად სა­ქარ­თვე­ლოს

კა­თო­ლი­კოს-პატ­რი­არ­ქი

თბი­ლი­სი,

აღ­დგო­მა ქრის­ტე­სი,

2025 წ.
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
26.03.2025
- როდის სუფევს მადლი ჩვენთან? - ჰკითხა ერთმა მორწმუნემ მამა კლეოპას. მან კი უპასუხა:
26.03.2025
"მოვიდა მარიამ მაგდალენელი თხრობად მოწაფეთა მისთა, რამეთუ იხილა უფალი" (შდრ. იოანე 20:18).
07.03.2025
ყველაზე ღრმა ხმა ჩვენი გულიდან მოდის - ეს არის სინდისი, ღვთის ხმა ადამიანში, რომელიც მოგვიწოდებს მხოლოდ სიკეთისკენ და გვიცავს ცუდისგან, ეს არის სიტყვის სული.
01.02.2025
მცირედი სწავლა ქადაგება, გლახაკ ბერისა წილკნელ-მანგლელ ყოფილის ნეკრესლის ამვროსისაგან მდაბიოთა სამწყოსოთათჳს, 1797 ქრისტეს აღდგომისათჳს.
22.01.2025
" ქრისტე აღდგა მკუდრეთით და იქმნა იგი დასაბამ შესუენებულთა" (1კორ.15:20).
22.01.2025
"რამეთუ სამნი არიან, რომელნი წამებენ ცათა შინა: მამაჲ, სიტყუაჲ და სული წმიდაჲ; ესე სამნი ერთ არიან!" (1იოანე.5:7)
07.01.2025
სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის, მცხეთა-თბილისის მთავარეპისკოპოსისა და ბიჭვინთისა და ცხუმ-აფხაზეთის მიტროპოლიტის, ილია მეორის საშობაო ეპისტოლე:
20.07.2024
მადლითა ღვთისათა აქა შემოკრებულნო, ღვთის მოყვარენო, და ჭეშმარიტნო ქრისტიანენო, მოიგონეთ იმავ დასაბამითგან ღვთის მოწყალება ჩუჱნზედ განცხადებული;
20.07.2024
სულო ყოვლად წმიდაო შემეწიე ნეკრესელს ამვროსის.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
"თუ ქრისტე არ აღმდგარა, ამაოა ჩვენი ქადაგება და
ამაოა თქვენი რწმენაც" (1კორინთ. 15:14)
აღდგა ქრისტე? ეს ყველა რელიგიის, ყველა ფილოსოფიის, ყველა იმ მეცნიერების მთავარი კითხვაა, რომლებიც ადამიანის მსოფლმხედველობას ეხება. აღდგომა შეეძლო მხოლოდ ღმერთს.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler
temp mail uluslararası nakliyat