წმინდა მამებიც გადიოდნენ უდაბნოებში და იქ სახარებას პოულობდნენ
წმინდა მამებიც გადიოდნენ უდაბნოებში და იქ სახარებას პოულობდნენ
ახალმოწამე მიხეილ ნოვოსელოვი
ამჟამად იმ წიგნს ვკითხულობ, სადაც "ეგვიპტის წმინდა მეუდაბნოეთა გამონათქვამების" ნაკრებია შეტანილი (ხსენებული გამოცემა სლავურ, რუსულ და სხვა ენებზეც მაქვს). ეს გამონათქვამები მართლაც ფასდაუდებელი მარგალიტებია!

მყვინთავები ზღვის სიღრმეებს იმიტომ მიესალმებიან ხოლმე, რომ უძვირფასეს მარგალიტებს მისწვდნენ. წმინდა მამებიც გადიოდნენ უდაბნოებში, საკუთარ არსებას უღრმავდებოდნენ და ისეთ მარგალიტებს აღმოაჩენდნენ, როგორიც თავმდაბლობაა, რითაც ქრისტეს ბაძავდნენ. ჩვილის უბრალოებასა და უბოროტობას, ანგელოზთა სადარ უვნებობას, სულიერ განსჯასა და სიბრძნეს - მოკლედ თუ ვიტყვით, იქ სახარებას პოულობდნენ.

დღეს სისო დიდის ის გამონათქვამი ამოვიკითხე, რომელიც ჩემს გულს ყოველთვის განსაკუთრებულად ხვდებოდა. როდესაც მას ერთმა მონაზონთაგანმა აუწყა, - "გამუდმებით მახსოვს ღმერთიო", ღირსმა სისომ მიუგო: "დიდი საზომი ეგ კი არა, ის არის, როცა თავს ყოველ ქმნილებაზე უარესად მიიჩნევო".

დიდი სიმაღლეა, მუდმივად ატარებდე ღმერთის ხსოვნას, მაგრამ ეს მდგომარეობა მეტად სახიფათო გახდება, თუ მისკენ აღმყვანებელი კიბე სიმდაბლის შეურყეველ კლდეს არ დაეყრდნო.

ნახეთ, როგორ ეთანხმებიან მამები წმინდა წერილს! წერილი ღაღადებს: "საკუერთხი არა გთნდეს... მსხვერპლი ღმრთისა არს სული შემუსვრილი, გული შემუსვრილი და დამდაბლებული ღმერთმან არა შეურაცხყოს". თუ კაცთაგან გაღებული მსხვერპლი სულიერი სიგლახაკისა და სინანულის გრძნობას არ დაეფუძნა, ღმრთისგან განიგდება.

ძალიან მომწონს პიმენ დიდის გამონათქვამიც: "თუკი ყოველთვის ყველაფერში საკუთარ თავს დავადანაშაულებთ, ყველგან ვპოვებთ სიმშვიდეს". ხოლო სხვა მამა ამბობს: "ჩვენ საკუთარი თავის დადანაშაულების მსუბუქი ტვირთი სხვათა ბრალდების მძიმე ტვირთზე გავცვალეთო". მსგავსი გამონათქვამები ხომ სქელტანიანი წიგნების ტოლფასია!

ასე მგონია, წმინდა მეუდაბნოეების მსგავსად ვერვინ ჩასწვდა სახარებას. ისინი ცდილობდნენ, ცხოვრებით, ნააზრევითა და შეგრძნებებით განეხორციელებინათ წმინდა წერილი, ამასთან, ჰქონდათ უღრმესი სიმდაბლე, ფიქრით მუდამ ადამიანის დაცემას უტრიალებდნენ, მათი საქმე კი საკუთარ ცოდვებზე გოდება იყო.

სულ სხვა მიმართულებით წავიდნენ დასავლეთის ეკლესიის მამები და მოსაგრეთა შესახებ მწერლები, რაც მათი აღმოსავლეთის ეკლესიისგან გამიჯვნისა და ერესის დამღუპველ წყვდიადში დანთქმის დროიდან დაიწყო. თუ ღირსი ბენედიქტე, წმინდა პაპი გრიგოლ დიოლოღოსი აღმოსავლეთის ასკეტიზმის მოძღვრებს ჯერ კიდევ ეთანხმებოდნენ, ბერნარი მათგან განსხვავდებოდა, ხოლო უფრო გვიანდელნი კიდევ უფრო გადაიხარნენ... ეს უკანასკნელნი თავადაც დაუყოვნებლივ ისწრაფვიან და მკითხველსაც აქეზებენ, ახალდამწყებთათვის მიუღწეველ სიმაღლეებს მისწვდნენ. აღგზნებული, ხშირად კი გახელებული მეოცნებეობა მათში ყოველგვარ სულიერს ცვლის, რის შესახებაც არავითარი წარმოდგენა არ აქვთ და ამგვარი მეოცნებეობა მადლმოსილება ჰგონიათ.

აღმოსავლეთის წმინდა მამები მკითხველს ხილვათა სიმაღლეებისა და სიყვარულის ბადეებისკენ კი არა, საკუთარი დაცემისა და ცოდვის შეცნობის, გამომსყიდველი აღიარების, შემოქმედის გულმოწყალების წინაშე საკუთარ თავზე გლოვისკენ მიუძღვებიან. ისინი უპირველესად ჩვენს სულში უწმინდურ მისწრაფებათა მოთოკვას გვასწავლიან, რომ ამგვარად შემსუბუქებულებმა სულიერი ღვაწლი შევიძლოთ, შემდეგ კი გონებას მიმართავენ, მისი აზროვნების ფორმას და შეგნებას ასწორებენ, დაცემის შედეგად შეძენილი ფიქრებისგან განწმენდენ და მათ წმინდა წერილში ცოცხლად ასახული ახალი ადამიანის აზრებით ცვლიან.

განწმენდენ რა გონებას, წმინდა მამები შემდგომ გულის განწმენდაზე, მის ჩვევათა და შეგრძნებათა შეცვლაზე იწყებენ ზრუნვას, რაც გაცილებით რთულია: როგორც კი გონება ახალი აზრის მართებულობაში დარწმუნდება, ძველსაც იოლად განაგდებს, მაგრამ ჩვევის - ახალი ჩვევით, თვისების - ახალი თვისებით, შეგრძნების სხვა, საპირისპირო შეგრძნებით შეცვლა შრომას, ძალისხმევასა და ხანგრძლივ ჯაფას ითხოვს.

ამგვარი ბრძოლის წარმოდგენა ძალზე ძნელია, მის სისასტიკეს წმინდა მამები ასე გამოხატავენ: "გაიღე სისხლი და მიიღე სული", რაც ნიშნავს, რომ ხორცისა და სისხლის ყოველი ცოდვილი გულისთქმა და მათზე დამოკიდებული გონებისა და გულის ყოველი მოძრაობა უნდა ჩავკლათ, ხოლო გონებაც და გულიც სულს დავუქვემდებაროთ. სისხლსა და ნერვებს მრავალი ვნება აღაგზნებს: მრისხანება და ვერცხლისმოყვარეობა, გემოთმოყვარეობა და დიდებისმოყვარეობა, რომელთაგან ბოლო ორი უკიდურესად უხელებს სისხლს მათ, ვინც არარჯულისაებრ მოსაგრეობს და გაშმაგებულ ფანატიკოსებად აქცევს.

დიდებისმოყვარეობის გამო კაცი ნაადრევად ისწრაფვის იმგვარი სულიერი მდგომარეობისკენ, რომლის მიღწევაც თავისივე ბიწიერების გამო ჯერ არ ძალუძს, ამიტომ, ჭეშმარიტებას რომ ვერ აღწევს, ოცნებათა შეთხზვას იწყებს.

გემოთმოყვარეობა კი დიდებისმოყვარეობასთან ერთად ადამიანს მაცდურ, ცრუ ნუგეშს, ტკბობასა და თრობას უღვიძებს გულში. სწორედ ამგვარ თვითცდუნებულ მდგომარეობაში იმყოფება ყოველი უკანონოდ მოსაგრე, ეს მდგომარეობა კი იმის მიხედვით ვითარდება, თუ რამდენად ძლიერია კაცის ღვაწლი.

სწორედ ამგვარ მდგომარეობაში დაწერეს დასავლელმა მწერლებმა მრავალი წიგნი. ასეთ წიგნებს ეწაფება ასე ხარბად ბრმა და ამპარტავანი წუთისოფელი და მათ განსაკუთრებულ სიწმინდეებად, წმინდა წერილის მხარდამამშვენებლებად მიიჩნევს, წუთისოფელი, თავი ზედმიწევნით განათლებული რომ ჰგონია და ამიტომაც არ საჭიროებს აღმოსავლეთის ეკლესიის გადმოცემათა განუხრელ დაცვას.

აღმოსავლეთის წმინდა მამებში ოდნავაც არ შეიმჩნევა აღგზნებული მდგომარეობა. ისინი არასოდეს აღინთებოდნენ სისხლისმიერი ენთუზიაზმით, რომელიც დასავლეთში ხშირად სისხლისღვრის მიზეზი გამხდარა.

აღმოსავლეთის წმინდა მამების ნაწერები ჭეშმარიტი თავგანწირვითა და ვნებათა წარმხოცი სულიწმინდის კეთილსურნელებით სუნთქავს...
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
25.12.2024
წმ. ედუარდი, ერთ-ერთი ყველაზე თაყვანისცემული ინგლისელი წმინდანი, იყო წმინდა მართლმორწმუნე ედგარ მშვიდობისმყოფელის, ინგლისის მეფის და დედოფალ ეთელფლედას ძე,
25.12.2024
დღეს ინგლისის ყველაზე ცნობილი მფარველი წმინდანია დიდმოწამე წმ. გიორგი ძლევამოსილი. თუმცა, ქვეყანას ასევე ჰყავს თავისი მკვიდრი მფარველი წმინდანი - ედმუნდ მოწამე,
25.12.2024
წწმინდა ედმუნდი დაიბადა 841 წელს მორწმუნე ქრისტიანების ოჯახში. ბავშვობიდანვე შეიცნო ლოცვის ჭეშმარიტი მნიშვნელობა და ზეპირად ისწავლა ყველა ფსალმუნი.
24.12.2024
სამწუხაროდ, წმ. კენელმის, დასავლეთ ინგლისის ერთ-ერთი ყველაზე თაყვანისცემული წმინდანის ადრეული, ორიგინალური ცხოვრება არ შემორჩენილა, თუმცა არსებობს მრავალი გვიანი შუასაუკუნეების გადმოცემა მასზე.
10.12.2024
ნორთუმბრიის სამეფოს მმართველის (604–642; ხსენების დღე 5/18 აგვისტო), წმ. მოწამე ოსვალდის ამ ცხოვრების აღწერის ავტორი იყო ცნობილი სასულიერო მწერალი - ელფრიკ ეინშემელი
15.11.2024
უწყვეტი ტრადიცია: წმინდა მოწამე ვინიფრედა უელსელი და მისი წმინდა წყარო ჰოლიუელში.

19.10.2024
წმინდა ნეკტანი, რომლის ერთადერთი გადარჩენილი ცხოვრება თარიღდება მე-12 საუკუნით, დაიბადა მე-5 საუკუნის მეორე ნახევარში უელსში.
13.10.2024
თებეს (ან თებაიდის) ლეგიონი რომის არმიის, კაპიტან მავრიკიუსის მეთაურობით, შედგებოდა ქრისტიანებისგან.
12.10.2024
წმინდა რიფსიმეს (რიფსიმია; ბერძნულად: Ριψιμία, Ριψίμη; სომხურად: Հռիփսիմէ) ხსენების დღეა 30 სექტემბერს.
22.09.2024
წმინდა ლამბროსი იწამა მაკრიში, ევროსის ოლქში, 1835 წლის 2 ივლისს.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
VIII საუკუნის I ნახევარში, სწორედ ბიზანტიის სახელმწიფოს გაძლიერება-განმტკიცების ჟამს, წარმოიშვა მის წიაღში ახალი ერესი - ხატმებრძოლობა, რომელიც მთელი საუკუნის მანძილზე მძვინვარებდა და მრავალი უბედურება დაატეხა თავს ქვეყანას.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler
temp mail uluslararası nakliyat